DONDERDAG 14 AUGUSTUS - AFVAART EURODAM - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van inoleo2 - WaarBenJij.nu DONDERDAG 14 AUGUSTUS - AFVAART EURODAM - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van inoleo2 - WaarBenJij.nu

DONDERDAG 14 AUGUSTUS - AFVAART EURODAM

Door: INOLEO

14 Februari 2009 | Denemarken, Kopenhagen

Op ons gemak ontbeten en om 11.30uur naar de haven vertrokken om in te checken op het ms. "Eurodam" voor de overtocht naar New York. Bij aankomst moest alle handbagage weer op de band voor de bekende security checks. Wij waren groep 4 en konden rond 12.00uur boarden.
Aangezien de hut nog niet gereed was, werden we eerst richting Lido dek op dek 9 gedirigeerd om te lunchen.
Om half twee was de hut gereed: Balcony stateroom 8050 op het navigatiedeck. De koffers kwamen haast gelijktijdig aan. We hebben eerst alles uitgepakt en geprobeerd het in de beschikbare kasten en laden te proppen. (netjes)
Hierna het schip een beetje verkend en om 17.00uur present op het deck voor het vertrek van de "Eurodam". De Costa Atlantica en de Discovery lagen te wachten om achter ons aan te mogen sluiten.
Na ons wat te hebben opgefrist, zijn we om 20.15uur aan tafel gegaan.
(vrije seating) Het gezelschap bestond uit amerikanen: Robin, Melissa, + ouder echtpaar. Lee had ceasar salad (wat hij bijna elke avond bestelde) chowder, prime rib en ijs en Ien hetzelfde maar dan met zalm.
Daarna hebben we in de pianobar nog een borreltje gedronken met een amerikaans echtpaar dat bij ons in het vliegtuig zat, ook lang op hun koffers moesten wachten en in hetzelfde hotel logeerden. Hij werkte voor DHL en had in die tijd veel contact met MK. Een gezellig en geanimeerde afsluiting van deze eerste dag.