OSLO Vrijdag 15 augustus 2008 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van inoleo2 - WaarBenJij.nu OSLO Vrijdag 15 augustus 2008 - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van inoleo2 - WaarBenJij.nu

OSLO Vrijdag 15 augustus 2008

Door: INOLEO

23 Februari 2009 | Noorwegen, Oslo

Om 4.00am bereiken we het gebied met de gescheiden vaarwegen, wat tevens de toegang is tot het 100km lange en 20km brede OSLO FJORD. Vanaf hier worden we begeleid door de pilot. De twee rivieren FRAMMENS ELV en AKERS ELV monden uit in het OSLO FJORD. Geen foto's bij het binnenvaren om 5.00am van het FJORD, verslapen. Iets later maar wat shots vanaf ons balcon gemaakt. Om 9.00am liggen we afgemeerd aan de SONDRE AKERSHUSKAI, met aan de overkant het IMPOSANTE AKERSHUS SLOTT.

Lee nog in diepe rust, maar met "zachte" drang, heeft hij het bed ook verlaten en gaan we rond tienen ontbijten. Daarna lopen we een aantal rondjes op het promenade-
dek (1 rondje = 600mtr.). We zijn van plan met de hopon hopoff bus weer wat van Oslo te gaan genieten, maar eerst gaan we kijken naar de crew die bezig is met reddingsboten te testen.

Rond 12.45uur gaan we van boord en pakken bij de Oslo Cruise Terminal om
1.00uur de rode bus. Eerst rijden we naar het nieuwe OPERA GEBOUW, modern en mooi; daarna gaan we naar het prachtig aangelegde FROGNER PARK, met de beroemde bronzen beelden van GUSTAV VIGELAND; dan rijden we langs verschillende stadsgezichten, musea en de Oslo Cathedral, naar het KON TIKI MUSEET en het VIKINGSKIPSHUSET en na het RADHUSET keren we terug naar de Eurodam.

Rond vieren zoeken we een plaatsje op het dek om nog te gaan genieten van de heerlijke zon en het wegvaren om vijf uur. Als het schip richting zee vaart komen we langs schitterde vergezichten, eilandjes en leuke felgekleurde huizen.

Om kwart over acht is het alweer tijd voor het diner. Vandaag zitten we gezellig met z'n tweetjes aan een tafel bij het raam.

Het was een fijne maar vermoeiende dag en dus op tijd de kooi ingekropen.

Morgen komen we circa 12.00nn in Stavanger aan.