REYKJAVIK 20 AUGUSTUS 2008 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van inoleo2 - WaarBenJij.nu REYKJAVIK 20 AUGUSTUS 2008 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van inoleo2 - WaarBenJij.nu

REYKJAVIK 20 AUGUSTUS 2008

Door: INOLEO

13 Maart 2009 | IJsland, Reykjavik

Kwamen om 8 uur in Reykjavik aan en hadden om 10.30 uur een vijf uur durende excursie "A taste of Iceland"
Het landschap is zo vulkanisch dat je af en toe denkt op de maan te zitten.
Halverwege de tour stopten we voor een IJslandse lobster lunch in het vissersdorpje Stokkseyri, restaurant Fjorubordid (www.fjorubordid.is).
Ze waren heerlijk. We hebben dan ook zitten smullen, Leo een stuk of 18 en ik had na ongeveer 7 stuks m'n buikje vol.
De tocht ging verder naar de bubbelende moddergeisers met zwavelgassen in Krysuvik-Seltun, waar net een duitse filmploeg bezig was.
Ze ruimden de boel gelukkig vrij snel op, zodat we ook foto's konden nemen zonder deze stoorzender.
Er werd nog gestopt bij het meer Kleifarvatn om foto's te maken en daarna ging het weer richting de haven.
Het vertrek werd een half uur uitgesteld omdat iemand om medische
reden van boord moest.
Het weer was vandaag prachtig, heel de dag zon en met een temperatuur van 16 graden is dit voor IJsland bijna een tropische dag.
Voor het diner was een deel van de passagiers door kapitein Jeroen van Donselaar en hotelmanager Stan Kuppens uitgenodigd voor een drankje.
Lee kwam in gesprek met iemand die toevallig ook in Papendrecht z'n roots had.
Genietend van weer een fantastisch diner en vooral van de zalige toetjes, zijn we inmiddels op weg richting Groenland om afhankelijk van de weersomstandigheden, door de Prince Christian Sound te varen. Vervolgens naar St.John's op Newfoundland waar we over drie dagen op 24 augustus aankomen.