21 AUGUSTUS 2008 ZEEDAG OP WEG NAAR GROENLAND - Reisverslag uit Nuuk, Groenland van inoleo2 - WaarBenJij.nu 21 AUGUSTUS 2008 ZEEDAG OP WEG NAAR GROENLAND - Reisverslag uit Nuuk, Groenland van inoleo2 - WaarBenJij.nu

21 AUGUSTUS 2008 ZEEDAG OP WEG NAAR GROENLAND

Door: INOLEO

15 Maart 2009 | Groenland, Nuuk

Rustige dag op zee. Inmiddels is de klok 3 uur teruggezet. We hebben de door de scheepsfotografen gemaakte foto's bekeken, Lee was niet zo best uit de verf gekomen en ik kon er nog maar net mee door, dus maar op de stelling gelaten. Verder naar de bibliotheek geweest mooie atlassen bekeken en een paar boeken uitgezocht. Er was weer geen internetverbinding.
'sAvonds zaten we aan tafel met 2 gezellige echtparen.
Een ouder amerikaans echtpaar (duitse joden), waarvan de man in Frankrijk studeerde en nog net naar de USA kon vluchten. Hij werd in 1944 gerecruteerd voor het leger en maakte D-day mee in Normandie en vocht daarna ook in Nederland o.a. bij Nijmegen en Enschede.
Het andere stel kwam uit Florida en had inmiddels vernomen dat ook in hun huis het water stroomde, dank zij de restjes van de hurricane. Ze waren er vrij laconiek onder en hadden zich voorgenomen gewoon te blijven genieten van de cruise.
Na het eten zijn we even in het casino gaan kijken, waar ik met een paar dollars m'n geluk heb beproefd, helaas...........it was yours, now it is ours!
Toen we later op de avond met de familie Kroes van een drankje en muziek genoten, heb ik als troost ook maar iets sterkers genomen.