22 AUGUSTUS 2008 CRUISING PRINCE CHRISTIAN SOUND - Reisverslag uit Nuuk, Groenland van inoleo2 - WaarBenJij.nu 22 AUGUSTUS 2008 CRUISING PRINCE CHRISTIAN SOUND - Reisverslag uit Nuuk, Groenland van inoleo2 - WaarBenJij.nu

22 AUGUSTUS 2008 CRUISING PRINCE CHRISTIAN SOUND

Door: INOLEO

15 Maart 2009 | Groenland, Nuuk

Om 5.30 zijn we bij de ingang van Prince Christian Sound. De kapitein en z'n officieren hebben reeds een aantal dagen de ijsbergkaarten bestudeerd, voor het bepalen van de juiste koers door de ijsconcentraties in de Sound.
We zagen al heel snel ijsbergen en het was helder weer, maar hoe verder we de Sound binnenvoeren hoe mistiger het werd. Gelukkig was het af en toe helder, zodat het vroege opstaan werd beloond met een aantal foto's. Het was wel vrij koud en nattig door de mist.
De doorvaart is spectaculair en je gelooft haast niet dat zo'n groot schip door zo'n nauw vaarwater kan manoeuvreren, terwijl het ook nog geregeld potdicht zat door de mist.
We mogen kapitein van Donselaar en z'n crew hiervoor dan ook een groot compliment maken.
We hebben genoten van alles wat nu zeer dichtbij langs kwam en je hoeft alleen de foto's te bewonderen om te voelen hoe koud het was.
Rond twaalf uur hebben we de Sound verlaten en vervolgen onze reis richting St.John's op Newfoundland.
Hedenavond hebben we gedineerd in het luxe restaurant "Pinnacle Grill"
en dat was uiteraard GENIETEN!