ST. JOHN'S 24 AUGUSTUS 2008 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van inoleo2 - WaarBenJij.nu ST. JOHN'S 24 AUGUSTUS 2008 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van inoleo2 - WaarBenJij.nu

ST. JOHN'S 24 AUGUSTUS 2008

Door: INOLEO

29 Maart 2009 | Canada, Ottawa

Om ongeveer negen uur namen we de loods aan boord en voeren via de nauwe doorgang genaamd de "Narrows" de haven van St. John's binnen.
De ontvangst was overweldigend. Langs de oevers stonden heel veel mensen te juichen en te zwaaien. Niet alleen was het de eerste keer dat de Eurodam Newfoundland aandeed, ze was ook nog het grootste cruiseschip ooit in deze wateren.
Voor ons was het heel bijzonder om onze oude woonplaats binnen te varen.
De "Rock" leek op het eerste gezicht niets veranderd. Na de nodige plichtplegingen door de immigratiedienst konden we de wal op, waar Jim ons al stond op te wachten. We zijn langs verschillende
bekende plekjes gereden en hebben natuurlijk ook ons oude woonstekje,
"Germondale Place 6" even bewonderd. Hierna ging Jim richting huis waar Sharon ons hartverwarmend begroette.
We hebben eerst binnen gezeten (met de poezen) en zijn toen lekker buiten aan de koffie gegaan. De conversatie werd opgepakt alsof er geen jaren tussen zaten.
Sharon had zich zoals gewoonlijk weer uitgesloofd met allerlei lekkers
voor de lunch. Met haar zus en zwager die op het punt stonden na een logeerpartij weer huiswaarts te gaan zaten we dus met ons zessen aan tafel.
De tijd vloog voorbij en zo moesten we alweer afscheid nemen van Sharon, terwijl Jim ons naar de Eurodam terugbracht.
We gaan vast nog eens voor wat langer terug naar onze Nuffies.
Jim is meteen weer weggereden want hij zou vanaf een hoger punt wat foto's maken van het vertrek van het schip door de Narrows.
Op de kade begon juist een ceremonie
waarbij de stad St. John's de Eurodam
verwelkomde als grootste cruiseschip.
Bij deze ceremonie waren o.a. aanwezig de Minister van Transport, de Burgemeester van St. John's, Kapitein Jeroen van Donselaar en Hotel Manager Stan Kuppens, met daarbij het muziekkorps van St.john's.
Het vertrek was heel apart want alle binnenliggende schepen gebruikten de scheepshoorn om samen met de Eurodam de "Scheepshoorn Serenade" ten gehore te brengen.
De volgende haven is St.Pierre, een eiland van Frankrijk.