ST. PIERRE & MIQUELON, 25 AUGUSTUS 2008 - Reisverslag uit Saint-Pierre, Sint Pierre en Miquelon van inoleo2 - WaarBenJij.nu ST. PIERRE & MIQUELON, 25 AUGUSTUS 2008 - Reisverslag uit Saint-Pierre, Sint Pierre en Miquelon van inoleo2 - WaarBenJij.nu

ST. PIERRE & MIQUELON, 25 AUGUSTUS 2008

Door: INOLEO

01 April 2009 | Sint Pierre en Miquelon, Saint-Pierre

We kwamen aan om half acht en meerden af aan een kleine kade buiten de stad St. Pierre.

Om de wal op te gaan werd gebruik gemaakt van tenders, een wat luxere uitvoering van een redddingsboot. Het schip heeft 6 tenders waarin 120 passagiers vervoerd kunnen worden en als reddigsboot kunnen er 150 passagiers in. We hebben een tijdje staan kijken hoe de boten werden neergelaten en getest.
St. Pierre is een Frans eiland en de voertaal is dus Frans. Verder kun je er gewoon met de euro betalen.
Wij hadden een bustoer over het eiland geboekt en hoewel we de pech hadden dat het vresellijk mistig was, (zie foto's) zijn we toch maar gegaan.
We hebben wat gebouwen kunnen waarnemen, het televisie complex, een gedenkteken, wat huisjes en het postkantoor, dat was het zo'n beetje.
Toen we terugreden richting zee was het water vrij wild en zat het goed dicht. Lee wilde niet met de tender terug naar het schip, dus ben ik alleen gegaan.
Het diner was weer genieten. Daarna hebben we met bekenden een borreltje gedronken en later op de avond was er een optreden van de Indonesische bemanning, leuk en boeiend.