SYDNEY, NOVA SCOTIA, 26 AUGUSTUS 2008 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van inoleo2 - WaarBenJij.nu SYDNEY, NOVA SCOTIA, 26 AUGUSTUS 2008 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van inoleo2 - WaarBenJij.nu

SYDNEY, NOVA SCOTIA, 26 AUGUSTUS 2008

Door: INOLEO

28 Juli 2009 | Canada, Ottawa

Dinsdag, 26 augustus 2008 kwamen we om 8 uur in Sydney, Nova Scotia aan. Uiteraard een lekker ontbijtje genomen en een uur of tien van boord gegaan. De cruise terminal was veranderd in een soort markt met plaatselijke producten. Op de kade stond een gigantische viool als eerbetoon aan de Ierse fiddlers en was er een museum waar je kon zien hoe de eerste bewoners leefden. Het was interessant en boeiend. Toen weer geprobeerd om contact te maken met Nederland, om Kees Voogt te feliciteren, wat uiteindelijk lukte.

Hierna hebben we een taxi genomen en zijn o.a. gestopt bij Fort Petrie, een historisch militair museum. Hiervandaan werd, ondanks hevige verliezen, de Noord Atlantische route bevaarbaar gehouden dank zij de Royal Canadian Airforce en Royal Canadian Navy. In het centrum nog wat gewandeld en winkeltjes bekeken. Om 5 uur vertrokken we richting Halifax.

's Avonds gegeten in het aziatische restaurant Tamarinde. We werden bediend door leuke balinese meisjes. Wij kozen de rijsttafel en kregen een heel groot bord voor ons. Het eerste meisje schepte de rijst in het midden van het bord (witte rijst en nasi kuning) en daarna kwamen de verschillende meisjes, ieder met een ander gerecht. Het smaakte fantastisch. Dit restaurant is echt een aanwinst.